A tanulószoba rendszer az a lehetőség,
amit az iskola meg tud teremteni a tanulóknak ahhoz, hogy az otthoni
tanuláshoz a diákok segítséget kapjanak szaktanártól.
A tanulószoba ügyeletet elláthatja a saját tanáruk, vagy egy másik, az iskola által ellenőrzött minőségű oktató.

 

A segítséghez a tanulók úgy jutnak hozzá, hogy kérdés esetén a házi feladattal, vagy a leckével kapcsolatban, belépnek egy virtuális tanulószobába, ahol a szaktanár ügyeletet tart.

 

Minden fő tantárgyból lehet megszervezni az ügyeletet, és egyszerre több osztály diákjai is lehetnek a virtuális tanteremben, aminek befogadó képessége 50 fő.

 

A tanár és a diákok látják egymást videóban (8
főig), hallják egymást, és chaten is kommunikálhatnak. A tanár az
e-könyvtárából előhívhatja az adott tankönyveket, vagy egyéb
tananyagokat. Használhat virtuális táblát is, amire írhat, rajzolhat. Ha
több mint 8 fő van egy adott pillanatban a teremben, akkor tanár adhat
videós megjelenési lehetőséget mindig más diáknak, az éppen folyó
beszélgetésnek megfelelően. Ha egy diák, akinek éppen akkor nincs,
videós megjelenítése, de szeretne megszólalni, akkor „kézemeléssel” (egy
emotikonnal) jelentkezhet, és képet, hangot kap, kérdezhet.

 

A tanuló csak akkor lép be a terembe, és csak annyi időre, ameddig szüksége van a tanulással kapcsolatban segítségre.
Sőt, ha a szülő is szeretne a szaktanárral konzultálni a
tanulnivalókkal kapcsolatban, beléphet ő is, így rögtön megkaphatja a
felvilágosítást a tanulandó leckéről.

Segítségnyújtás az online tanulószobában

Nézze meg a videónkat, amelyet egy virtuális tanteremben tartott olasz  órából rögzítettünk, annak a szemléltetésére, hogy milyen lehet a tanulószobában a segítségnyújtás a tanuláshoz, házi feladathoz. A tanár  előhívhat nem csak szöveges dokumentumot, hanem akár prezentációt, vagy  videót.  A virtuális terem rendelkezik dokumentum és képernyő megosztási funkciókkal, fehér táblával, amire akár a diákok is írhatnak.

Olvasson tovább "Új lecke videóban" oldalunkon!

ÉRDEKEL