A programunk része egy tanári továbbképzési program, aminek a digitális tananyag létrehozása az egyik fő témája.

 

A tanár sokféle eszközt találhat arra, hogy az a tananyag, amit szeretne megtanítani a tanulónak, értelmezésre kerüljön. Az egyik ilyen legfontosabb szempont a szemléltetés. Ha a tananyag összefüggései jól látható módon kifejezésre kerülnek, tanulás nélkül is  a tanuló fejében rögzül, amikor megnézi a tanári bemutatót.

 

Hogyan készítsük el a tananyag adaptációját számítógépre? Hogyan válasszuk ki azokat a legfontosabb elemeket, amelyeken a tananyag  multimédiás feldolgozása múlik?

 

Köztudott, hogy a képek, hangok, animált képsorok, vagy a mozgóképek az embereket érzelmeiken keresztül is megszólítják. Sokszor nehézséget okozhat, ha valakinek az érzései más irányba viszik a közölni kívánt  tartalmat. Ezért fontos, hogy pontosan tudjuk, mi az, amit az érzések segítségével, és mi az, amit a szavakon keresztül közlünk a tanulóval.

 

A multimédiára épülő tananyag elkészítésénél ez a legfontosabb szempont. Módszertanunk segítségével bemutatjuk, hogyan kell egy tananyag témáját előkészíteni, úgy hogy alkalmas legyen a virtuális térben való oktatásra, vagy egy tanóra kiegészítésére.

 

Ami egyedülálló ebben a módszerben, hogy minden tanár segítséget, úgynevezet kíséretet  kap abban, hogy saját pedagógiai tudása szerint épülhessen fel az tananyag, amit tanít.

Erről bővebben a tanítás-tanulás módszertana menüpont alatt olvashat.

Kattintson az alábbi linkre!

Az alábbiakban a szoftver által biztosított lehetőségeket mutatjuk be.

A rendszerünk által megkülönböztetett DIGITÁLIS TANANYAG fogalmához 3 kategória tartozik:

Digitális tananyag tanórára

 

   –  Videósított, animált digitális tananyag

   –   Digitális órai jegyzet

Automatikus feladatsorok (Elektronikus munkafüzet)

Videó lecke, videó tanfolyam,
video-book

Kiegészíteni a hagyományos papír alapú tankönyvet digitális tananyaggal manapság elengedhetetlen!

Videósított, animált digitális tananyag

A tanórára, előadásra való digitális tananyag alatt olyan dokumentumot értünk, amit akár projektor segítségével, az osztályteremben lejátszhatunk, vagy akár online tanórán, a virtuális tanteremben is. A multimédiás elemekkel színesített animált videók, kitűnően szemléltetik az új lecke oktatását, dinamikussá, érdekessé teszik az órát.

 

Tudományosan igazolt tény, hogy minél nagyobb arányban alkalmazunk az oktatásban videókat, annál nagyobb figyelmet kapunk. Mert az egyszerre látott és hallott videós tananyag már első alkalommal akár több, mint 50%-a jegyezhető meg. Ellenben a csak hallottak 20%-a, a csak látottak 30%-a memorizálható.

Nézze meg az animált digitális demó tananyagot!

Digitális órai jegyzet

A digitális órai jegyzet megkönnyíti a tanultak felidézését, és elmélyítését. A tantárgyak digitális órai jegyzetéből az év végére összeáll egy kidolgozott, színes, egyedi e-book, vagy e-book sorozat.

 

A tanároknak sokszor nincs arra idejük, sem lehetőségük, hogy megfelelő digitális tartalmakat készítsenek. Ezért van szükségük egy olyan eszközre, amellyel egyszerűen és gyorsan előállíthatnak digitális tananyagot.

 

A multimédiás tananyagot az oktatók hozzák létre, egy rendkívül egyszerűen kezelhető, felhasználóbarát online alkalmazás segítségével. A szerkesztés nagyon egyszerű, kész sablonok, ábrázolások, ikonok állnak a rendelkezésre, amelyeket pár kattintással egyedivé tehetők.

 

A tanárok, egyénileg vagy csoportosan is szerkeszthetik a tananyagot az online felületen.  Arra is van lehetőség, hogy a diákokat is bevonják a tananyagok elkészítésébe, ezzel nem csak tanáraik munkáját segítik, hanem tanulnak is.

Nézze meg demó tananyagunkat: 

Megnézem!

Az animált digitális tananyag készítését a gyakorlatban megtanítjuk a pedagógusoknak lépésről-lépésre tanfolyamainkon. Az oktatás személyesen és online is folyik, blended learnig módszerrel. Online videó leckék, és kis csoportos gyakorlatorientált workshopok keretében.

2.    Automatikus feladatsorok (Elektronikus munkafüzet) típusú digitális tananyag

 

Az automatikus feladatsorok létrehozása a Házi Feladat rendszer rendszerünkkel valósítható meg.

 

Ez egy tanári munkát segítő szoftver, amellyel házi feladatra való, szódolgozatra (idegen nyelveknél), fogalom megahatározásából számonkérésre, témazáró dolgozatokra, vizsgáztatásra való feladatok létrehozására alkalmas.

 

3.      Videó lecke, videó tanfolyam, video-book típusú digitális tananyag

 

Több típusú videó lecke valósítható meg a rendszerünkkel, a legfontosabb az ÚJ LECKE videója, amikor a tanórán, az új lecke leadása előtt, a tanár előveszi a számítógépet, belép a virtuális osztályteremben, és úgy adja le az új ismereteket, hogy ez az előadás a virtuális terem felvételi funkciójával rögzítésre kerül. A rögzített videón a tanár látható, és a szemléltető animált digitális tananyag.

 

Az új lecke videóiból egy egyedi video-book jön létre. Ezáltal egy teljes komplex digitális tananyaggal egészül ki a nyomtatott tankönyv, amely képpel, hanggal, és videóval segítik a tanóra felidézését.

Így készül a video-book az új leckéből

Tantárgyi- és oktatói profil